BU KISIRI BEN YAPTIM!! NEDENİNİ Mİ KISIRI MI DAHA ÇOK BEĞENDİNİZ?


KISIR! Her evde hazırlanan ama her evde lezzeti farklı olan geleneksel tat..Evet tabii bizde de farklı olacak tadı ve kıvamı.Ama ya henüz hiç denemeyenler?Herkes yapıyor,zaten biliyor dersek onlar nereden alacaklar tarifleri?Ben de kendi kısırımın tarifini paylaşıyorum o halde..Bizim kısır için söylenebilecek değişik yan şudur ki;

Salçalar ve turşu:Sebzelerini ben yetiştirdim,ben yaptım!:)

Taze sarımsak,soğan,nane,maydonoz,domates,biber :Evet evet bunları da ben yetiştirdim!:)

Zeytinyağı :Bizim ağaçların zeytininden!:)

İşte bu yüzdeeen,

“Bu kısırı ben yaptım!” demenin anlamı benim için biraz farklı!:)

MALZEMELER

1 su bardağı ince bulgur

1 yemek kaşığı  biber salçası

1 yemek kaşığı domates salçası

2 adet taze sarımsak

4 adet yeşil soğan

Domates

Salatalık

Yarım demet maydanoz

Yarım demet taze nane

1.5 kahve fincanı zeytinyağı

1 tatlı kaşığı nar ekşisi

1 adet limon suyu

2 çay kaşığı kimyon

1 çay kaşığı kırmızı toz biber

2 yemek kaşığı kuru nane

YAPIMI

Kapaklı bir tencereye bulguru  ve üzerine bir su bardağı sıcak su koyuyoruz, tencerenin kapağını kapatıyoruz.

O beklerken biz diğer malzemeleri hazırlayalım.

Taze soğanları ince ince doğrayıp,salçalarla birlikte yakmadan kavuruyoruz.

Sarmısağı, maynanozu, taze naneyi doğruyoruz.

Domatesleri ve salatalıkları da doğrayalım.Biz bunları yaparken bulgur yumuşadı değil mi?

Şimdi kavurduğumuz salça ve soğanları ve diğer tüm malzemeleri bulgurla iyice karıştırıyoruz.

Yanına bir de patlıcan turşusu açınca keyif zamanı gelmiş demektir.Afiyet Olsun!




Bir Cevap Yazın

